wake up call

bila hati mula nampak tujuan hidup yang sebenar rupanya perlu bekerja untuk ALLAH 24 -7 maka kene be prepare !

bekerja untuk ALLAH main job scope nya ialah memberi peringatan dan mengajak semua manusia di sisi menegak kn hukum hakam dan perintah ALLAH di dunia..bahasa simple nye main job kita is dakwah..

kerja ni of cource bukan senang..tp mau tak mau..bila dh di beri amanah jadi manusia,jadi muslim maka automatik task berdakwah tu apply sekali..

plg utama we are accountable for it untuk di audit and performance kitajuga di evaluate di mahsyar soon

masa tu baru la tau selama hidup ni kita syariah compliance atau tak..

yes mmg task ni bukan senang..there is no red carpet in dakwah..sebab tu we have to be prepare..

prepare kuat kn iman..and hati also kena kuat..cacian makian rejection tu semua normal..bila bekerja untuk ALLAH

Rasulullah teruk kena maki hamun, kene pulau..injured lagi..bertahun2..tp Baginda tetap bekerja keras untuk ALLAH..Baginda perform dgn cemerlang smp akhir hayat Baginda..

Nabi Nuh 950 tahun berjuang untuk tegak kn keimanan kpd ALLAH ..selama tu Nabi ALLAH itu di makin hamun and di reject mentah2 dakwah nya...

Sape yg tak sedih bila dakwah di tolak mentah2..Nabi mana yang tak menangis mengadu kat ALLAH tentang rejection yg kaum nya buat..

tp mereka tak putus asa..walau hati sedih,pedih yang amat..mereka tetap gagahkan diri and jiwa bekerja untuk ALLAH sampai akhir hayat..

so as us..kita juga akan continue untuk perform sebaik yang mungkin task yg ALLAH amanahkan ni..usaha perform yang terbaik until masa kita di 'call back' itu smpai..

at that time baru kita off duty..kite bole rehat dlm kubur sementara tunggu evaluation day..

selamat bekerja untuk semua hamba@khalifah ALLAH !

0 comments: