'Fatin buat la macam kakak '

Alhamdulillah..ALLAH bangun kn lagi hari ni..Ni maksudnya saya masih ade obligation untuk perform as khalifah ALLAH kat dunia ni..

macam biasa..saya tak tau sebesar zarah pon script hidup yang bakal saya go through today..saya berserah je semua kat ALLAH..ape pun yang jadi hari ni, siapa pun yg saya jumpa dah ALLAH takdirkan..Saya hanya mampu berdoa mohon ALLAH bagi pada saya segala kebaikan yang ada hari ni dan hindarkan saya daripada segala keburukan yang Rasulullah mintak.

hari ni saya bangun pagi dengan extra senyum..hmm...saya tak tau la camane nk describe perasaan saya untuk dua hari ni..tapi saya memang bangun dengan gembira and bahagia..huhu..maybe sbb saya terbaca artikel kt blog kak intan kot..

saya suke sangat dengan satu quotation yg kak intan tulis..kak intan kate ' tak perlu bercinta 2,3,6,7 tahun..sebab ALLAH dah takdirkan jodoh buat kita '.. ' kalau kita tinggalkan sesuatu yang haram kerana ALLAH nescaya ALLAH akan bagi apa yang kita nak dengan cara yang halal'..perghh..bertuah aip dapat isteri solehah cam kak intan..huhu..saya pon nak cuba sedaya upaya saya jadi solehah jugak la..so that nanti suami saya pon akan rase bertuah jugak beristerikan saya mcm yg aip rase bile dapat kak intan..hahahahaahaa..eh...takpe la..cita-cita yang tulus lagi tinggi ni...bak kate adidas 'impossible is nothing'..

ok..back to the story hari ni...so after bangun dengan extra senyum..saya pun duk depan laptop..then tetibe roomate saya masuk and cakap ' anis..teman ifah g darul syifa' boleh ? ifah dh buat appointment dgn ustaz harun din '

'haaaaaaa...yeke..owh..bole2..bole sgt ifah..anis tak penah jumpe ustaz harun din..nak ikot..nk ikot...'..owhhhhhhh..rupenye hari ni ALLAH nk anta sy g darul syifa'..

' ok..so pkol 11 kite g eh..sbb ifah dapat no giliran last sekali'...

'sure2..' dalam hati dh syok dh..nk pi jumpe ustz harun din..kot2 bole nk tambah ilmu mintak tips2 berguna dlm kehidupan..hehehehe....

so pkol 11 kitaorg dua pon sampai la kat darul syifa tu..bile time no ifah kene panggil, saya pon terkedek2 la ikot nak masok sekali..

tup..tup..ustazah yg jage bilik tok guru kate ' dik..maaf ye..sorg je bole masok sbb dh ramai la dik..maaf ye'

'owh..yeke...ok..xpe'..sy pon senyum kt ustazah.then pi duduk diam2 tunggu ifah kt sofa.mase sy tgh duduk ade dua org budak kecik dgn emak dorg tgh tgu nk jumpe ustaz..

budak kecik tu nmpak sgt sgt sgt LEMAH..sy pon pegang die and tny.. 'nape ni? adik sakit ke?'

mak die dengan suara yang sangat lemah lembut pon tlg jawab ' aah..adik sakit..nk jumpe ustaz..sbb dh bawak jumpe ramai doktor kat hospital, dah buat macam2 check up..dh buat x-ray..doc kate semua ok..tp bile kat umah tetibe je, adik boleh lemah..kaki tak boleh jalan'

laaa yeke..dlm hati saya..non stop berdoa Ya ALLAH Ya Qawwi sembuhkan la ape jugak sakit adik ni..

then emak adik ni yang lemah lembut ni continue cerita ' sebenarnye ayah dorg baru 40 hari meninggal mengejut..after terkejut dengan kehilangan ayah die, die jadi lemah semangat..semangat die macam hilang.badan die terus jadi weak...'

sy crite kt emak adik tu 'sy faham perasaan org yg weak..sbb sy penah weak yg teramat sgt..sy dulu sampai pernah rase takde harapan dh nak hidup..macam2 mak ayah saya bawak g berubat..at the end ALLAH izin kan saya jumpe dengan Dr Azhar Hj Sarip..Alhamdulillah after jumpe die sy pulih sepenuhnye..'

mata emak budak ni dh cam bersinar2 dh ' yeke? ape yg Dr tu buat ?'

sy jawab ' Dengan Doktor Azhar , saya dirawat dengan cara dia latih saya untuk berserah kat ALLAH 100%..Sy tak boleh bergantung dengan sesape pon..6 bulan after training and training and training baru sy sembuh sepenuhnya'

' sy dilatih, ape pon yg saya nak buat sy kena communicate dengan ALLAH' for example ' Ya ALLAH,..saya nak pi toilet ni..sy takut la..tlg teman sy pi toilet eh'..nampak simple..tapi impact nye besar yang amat sangat dalam hidup saya..Alhamdulilah skg nak buat ape pon saya akan direct communicate dengan ALLAH..hati ni rase tenang..sebab lebih terasa ALLAH tu dekat...

emak budak ni dah macam terharu dah..die nak anak die pulih sepenuhnya cam saya..die cakap ' ha..fatin..tgk tu..dulu kakak pon sakit macam fatin..fatin buat la macam kakak..fatin try cakap dengan ALLAH '..

budak tu name die fatin..die senyum je...

emak die name kak myza..cikgu sekolah..kak myza pon crite kat saya, die dh sebulan tak boleh tidur malam..die dh penat sangat.die tak tau nak cerite kat sape masalah die...die pon rase tubuh die makin kurus and lemah..dh la suami baru meninggal , anak pulak sakit...

owh..baru saya nmpak..ALLAH tak bagi saya masuk jumpe ustaz harun din sebab ALLAH nak saya jumpe kak myza and anak2..dorg merupakan watak baru yg ALLAH hadirkan dalam hidup saya...

walaupun tubuh kak myza kecil je dan nampak lemah...tp saya yakin, dengan dugaan camni punya berat, kak myza miliki hati yang kuat sgt2..

akak..akak jgn terlalu sedih eh..ALLAH ade..ALLAH tak kan biarkan akak menderita...Saya akan doakan akak and family..hari ni pon ALLAH dh temukan kite kat darul syifa untuk satukan kite as family baru..insyaALLAH..kite same2 tlg menolong eh kak myza..

after dh borak2, kitaorg tuka no phone..saya dapat kakak baru hari ni, dengan 2 org anak buah..
Maha Suci ALLAH..thank you temukan kami...

0 comments: