Arafah

Bercintalah sampai syurga, jika benar-benar cintakan pasangan kita.

Untuk itu bersedialah menempuh kesusahan.

Nabi Adam dan Hawa mula bercinta di syurga,mereka diuji dengan satu larangan, tersalah… dan “tercampak” ke dunia.

Cinta mereka berdua terpisah sekian lama. Adam di satu penjuru. Hawa di penjuru yang lain.

Mereka bertaubat terus-terusan. Raja’na illallah (kembali kepada Allah).

Dan akhirnya apabila cinta yang “tercemar” itu kembali bersinar, bertemulah semula cinta mereka di Arafah!

Cinta sampai syurga… jangan melupakan cinta Allah. Jangan dilanggar syariat-Nya.

Jika sudah tercemar, gilap kembali agar bersinar. Insya-Allah, akan ada “Arafah” cinta kita. Akan ada syurga kita!

Memang kita pernah bersalah..memang kita pernah tersilap..tapi kita masih belum terlambat..pintu taubat ALLAH terbuka seluas-luasnya untuk kita berdua selagi izrail belum dtg menjemput..

kita jangan putus asa...kita usaha sama-sama bertaubat dengan taubat nasuha..perbaiki diri masing-masing..

saya yakin dengan sepenuh hati dan jiwa saya yang kita akan berjaya..saya yakin..

saya serahkan diri saya dan awak kepada ALLAH..moga ALLAH menerima dan meredhai kita dunia akhirat..



0 comments: