24 - 7

Selagi saya masih hidup selagi tu sy on duty utk perform sbg khalifah ALLAH..

Saya on duty 24 -7..and sepanjang saya on duty..saya juga kena sentiasa stand by utk 'call back'

saya tak tau tarikh,hari and masa 'call back' saya yang ALLAH dah tetapkan

sebab tu selagi saya masih bernafas..sy harus berusaha dan bekerja keras untuk perform yg terbaik untuk ALLAH..

obligation sy kat ALLAH cukup besar dan penting..ALLAH pun dh remind dalam surah al mukimun ayat 115..

ALLAH cakap igt AKU ciptakan kamu main-main ?.. I create you ade purpose ok..and I jugak dh bg task force yg u kene buat selama u on duty..

sy pulak mase kt alam roh, dh promise..ok2..sy janji Ya ALLAH, tiada Tuhan Melainkan Engkau, Nabi Muhammad pesuruh Mu, sy akan buat semua yg ALLAH suh and tak buat ape yg ALLAH tak suruh..

sy tak kan kuar dr job scope sy dgn uat perkara merapu and sia-sia..sy akan usaha perform yg terbaek setiap detik..

ALLAH siap hantar Rasulullah lagi utk jadi mentor dan contoh care nak perform yg terbaek kt dunia ni..

Rasulullah saw adalah manusia yg terbaek performance nye di sisi ALLAH..Rasulullah tu sgt2 dedicated and committed dgn job nye sbg Rasul..

Baginda bekerja keras, siang dan malam utk ALLAH..and ALLAH nk tunjuk punya la dedicated Rasulullah tu smp kan di akhir hayat, nyawa dh nak habis pun, Baginda masih berusaha perform tugas Baginda as Rasul..dh nak wafat dh ni,..dh tau dah nk dapat syurga..dh tau dh nak dapat kembali ke sisi ALLAH which is far far away better than dunia..tp time cam tu ape Rasulullah uat?

Rasulullah STILL BEKERJA dgn cara sampaikan pesanan-pesanan..mulut Baginda tu dh tersekat-sekat dh nk cakap time tu ! Baginda bekerja oiii time tu ! takde nye Baginda cakap ' waaaaaaa..syok nye nk dpt syurga dh ! izrail cepat sikit cabut..dh tak sabar dh ni'..

nope ! takde ! in fact ....dlm pada dok sakit2 lepas bekerja sampaikan peringatan, pesanan,doa ummati ! ummati ! ummati !...sempat lagi uat keje hantar proposal kt ALLAH time tu mintak 'Ya ALLAH..timpa kan sakit sakaratul maut seluruh ummatku terhadap ku ! '

Ya Rasulullah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sampai macam tu sekali !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

walaupun ALLAH reject proposal Nabi, tp still usaha Nabi bekerja as Rasul ALLAH di saat-saat akhir tinggi yg amat di sisi ALLAH..itulah kekasih ALLAH..

saya akan try seluruh tenaga n jiwa sy utk contohi..betapa committed dan dedicated nye Nabi kesayangan saya..siapa lagi yg saya nk contohi kalo bukan Baginda..

Saya akan bekerja keras macam Nabi yang ajar

Committed and dedicated yg macam Nabi tunjukkan

smg ALLAH redha pd saya..bekerja utk NYA smp akhir nyawa..

0 comments: