the formula

ALHAMDULILLAH ......

segala puji bagi ALLAH...today, saya rasa sangat bersyukur and happy sebab ALLAH ajar saya formula yang saya cukup bodh untuk faham selama ni..

formula ni berkaitan dengan hubungan hati antara suami dan isteri..

fitrah nya lelaki ni mmg akan suka ramai perempuan..dan fitrah juga untuk perempuan hanya menyayangi seorang lelaki dalam hidup dia..

so dalam konteks seorang isteri, terus terang saya cakap, saya yang sangat lembab ini baru faham pada hari ni, yang walauapapun yang saya usaha lakukan, saya TAK AKAN SAMA SEKALI berkuasa keatas hati suami saya tanpa izin ALLAH..

hati suami saya milik ALLAH..ALLAH yang design suami saya daripada tiada kepada ada, ALLAH yang install segala perasaan dalam hati suami saya...

so kenapa saya perlu marah dan geram jika saya gagal dalam mengusai hati suami saya?maksud saya gagal mengelakkan suami saya daripada suka perempuan lain...

jawapan yang ALLAH bagi kat saya cukup simple tapi amat amat amat bermakna..SEBAB saya tak ada kuasa walau sebesar zarah pun..saya tak punya apa-apa..langsung tak ada..

so kenapa la saya nak perasan macam sengal pastu sebok-sebok nak bising pula dalam hati..sungguh memalukan kt ALLAH dan malaikat-malaikat kiri dan kanan..

ok..sekarang dh sedar diri kn..Alhamdulillah saya sedar diri jugak, daripada tak sedar diri langsung..menderita la suami isteri dunia akhirat...huhuhuhu..

saya faham siapa saya sekarang..saya just seorang manusia biasa..isteri yang biasa bukan isteri yang punya kuasa luar biasa..tugas saya memperbaiki diri saya dan berdoa memohon yang terbaik dari ALLAH..kerana hanya ALLAH berkuasa keatas segala-galanya...

0 comments: