Perlu ke?

pada suatu hari saya rasa amat-amat gembira..saya dah lama tak rasa segembira itu..saya rasa sangat ceria dan bersemangat..saya terasa seperti mendapat inject semangat yang dah lama saya tak dapat..

memang seronok masa tu..then saya rasa pandangan saya terhadap sesuatu mulai berubah..perasaan saya juga..tetapi sebelum perasaan saya menjangkau jauh..saya TETIBA terasa diketuk dikepala dan dihati saya..saya terasa seperti saya pecah amanah..amanah yang telah ALLAH swt berikan kepada saya solely...

sejak rasa seperti diketuk itu, saya dapat rasakan diri saya mula berubah..saya kini punya matlamat yang jelas..tapi biasa la, semua mission yang baik tak akan berjaya kita accomplish dengan mudah..pasti akan dtg dugaan dan cabaran...itu lumrah dan fitrah..tapi ALLAH tak menganiayai kita..ALLAH tak menzalimi kita..

bukannya ALLAH tak tau mission kita, bukan ALLAH tak tau kita akan sakit dan terasa sesak dada bila diuji dan diduga..itu lah DUNIA..tempat ALLAH evaluate kita...tak apa...terima saja...

kalo kita sabar..kita yang bahagia..tapi kalo kita tak sabar..kita yang menderita...so nak bahagia ke nak menderita? mesti la bahagia kan..SABAR la..tak kalah bila bersabar..ni la masanya ALLAH nak melatih kamu untuk bersabar wahai cik workerbeez..selama ni kamu mmg tak penah nak sabar..kamu buat ikut suka hati kamu saja.kamu cakap ikut sedap mulut kamu ja...macam la dunia ni kamu yang punya..skg baru terasa kecik dan lemah nya diri kamu tu kn !!!

takpa...just because you have been doing the wrong things before this, it does not mean that you cannot make any progress from now on..BERUBAH LA..itu sebenarnya ALLAH nk kamu lakukan..jgn mengeluh dan mengenang apa yang telah terjadi...fokus kehadapan...fikir APA yang ALLAH nak kamu lakukan sekarang..yang sudah tu sudah...

kira ok la..kamu sekarang ada mission...so maintain ok momentum untuk mencapai mission kamu tu...learn to be persevere...because by learning to be persevere, it means you are learning to endure terrifying pains ye cik workerbeez...it also means you have to REMAIN STRONG, OPTIMISTIC and even ENERGETIC when all else seems HOPELESS..ALLAH sentiasa ada..so don't worry ok..be happy..ALLAH tak akan biarkan kamu

igt satu perkara..kamu terlalu comel untuk mengalah dgn nafsu tak reti bersabar itu..

0 comments: