L.A.M.P.I

ALHAMDULILLAH..

Saya bersyukur sgt kpd ALLAH hari ni saya faham jugak akhirnya pelajaran yang ALLAH nak ajar saya since 2 years back..

selama ni saya slalu tanya ALLAH, knapa saya kena berhadapan dgn kritikan yang sangat menyakitkan hati saya.bagi saya semua kritikan tu tak btol.saya langsung tak mahu terima apa yang dikata.bg saya, saya di pihak yang benar, saya tak bersalah, semua nya saya je yang btol..

bila saya dikritik, saya rebel, i fight back..sy btegas yang saya jugak btol..slama ni sy langsung tak nmpak salah saya.yang saya nampak salah org yng mengkritik..result yg saya dapat akhirnya hati yg tak tenang,masalah yang makin kronik and jika berbaik sekali pun, saya akan cepat melenting and mengungkit bila masalah lain occure..

smlm ALLAH bg situation yang mengajar dan menguji saya lagi..since saya ni sgt lembab and masih tak faham bahasa, saya macam biasa fight back dgn ngamok kt sumbody yg pada saya cakap something yang menyakitkan hati saya tu..

hati saya mmg panas,geram n rase nk cekik org tu kt office..kerja2 sy semua terganggu..dlm otak dok fikir nk hentam dia cukup2..sy dlm condition yg sgt menyakitkan..mmg sy jd monster yg hodoh gler smlm

then saya balik rumah..hati masih panas lagi..saya cuba mengaji utk hilangkan marah..saya usaha tidur..then pkol 3 am, saya terjaga, saya bace msg org tu hantar kt sy time sy tidur..msg panjang yg kritik sikap sy..saya tak tau nk uat ape..sedih,marah,geram bercampur baur..sy btol2 tak tau nk uat ape..sy bdoa tny ALLAH..ape sy nk uat?camne nk uat bile hadapi keadaan ni ?

ALLAH Maha Mendengar, DIA bg jawpn direct kt saya..ALLAH bg hidayah utk mohon pertolongan kt DIA dgn cara solat

After solat, baru ALLAH buka pintu hati saya utk faham yang semua kritikan tu adalah rezeki drp NYA..knapa sy nk sakit ati sgt, sedangkan ALLAH sedang memberikan rezeki yg akan mendatangkan kebaikan buat sy? ALLAH sedang mengajar sy untuk melihat aib diri sendiri? ALLAH mengajar saya untuk berubah menjadi lebih baik ! terduduk saya bila ALLAH buka hati utk faham semua ni..saya malu sgt2 dgn ALLAH..punya la lembab sy selama 2 thn ni..selama ni sy tak fhm langsung yg kritikan tu datang dengan tujuan utk ubah prangai buruk sy bukan utk menganiaya sy..adddooooiii makk..L.A.M.P.I sungguh la cik donut !!!!!!

hari ni, walau pun sy lambat pick up, tp sy still bersyukur sgt,in the end, faham gak ape yg ALLAH nk ajar..bg org yg ALLAH jadikan asbab mengkritik saya, saya mintak maaf and btrime kasih sgt2..smga dgn ksabaran dia menahan sgala caci maki sy slame ni, ALLAH akn balas dgn rahmat mjadi pghuni syurga NYA..

ALhamdulillah..trime kasih byk2 Ya ALLAH, sbb tak penah bhenti mengajar n memberi petunjuk kpd hamba MU yg lembab lagi tak fhm bhsa ni!..skg dh fhn bhsa sikit dh..insyaALLAH nk trus blaja n pbaiki diri lagi..

0 comments: